هدایت دانشآموزان تا
دستیابی به موفقیت
بهبود و رشد آموزش
با یادگیری به روش صالحین
سامانه آموزش الکترونیکی (lms) نوعی سامانه آموزش مبتنی بر فضای الکترونیکی است که جایگزین آموزش های سنتی شده است و می تواند با استفاده از رسانهها، فضای مجازی و اینترنت، آموزشها را به طور گسترده و به طیف وسیعی از دانش آموزان ارائه دهد. سامانه ال ام اس به مدرسه اجازه می دهد تمام جنبههای دوره آموزشی را مدیریت کند.
نسل
رسانهای
گوناگون
ایدهها
بی مقدمه
سرمایه گذاری
رسانه ها
توجه و بررسی
با خانواده صالحین آشنا شوید
کادر اجرایی
کادر آموزشی
سوالات متداول
تعدادی از سوالات والدین گرامی که اغلب از ما می پرسند. در صورت تمایل برای دریافت پاسخهای دقیقتر، با ما تماس بگیرید.
در روش های آموزشی فعلی، فرآیند آموزش با شروع تدریس توسط معلم در کلاس آغاز می گردد و دانش آموزان باید در خانه به مرور مطالب و انجام تکالیف اقدام نمایند. اما در یادگیری به روش صالحین، این فرآیند برعکس شده است؛ یعنی دانش آموز فیلم تدریس معلم را در خانه مشاهده کرده و فردا در کلاس و با نظارت معلم تکالیف مربوطه را در قالب تعاملات گروهی انجام می دهد.
نسل حاضر در مدارس ما، یعنی نسل هزاره سوم، بیشترین تعامل را با رسانه داشته و توانسته اند بهترین ارتباط را با آن بسیار بیشتر و بهتر از نسل های گذشته داشته باشند. از این رو مدارس باید از این فرصت به بهترین نحو استفاده نمایند.
کمبود زمان آموزش همواره یکی از مهمترین دغدغه های معلمین محترم بوده است. امّا در این روش بواسطه اضافه شدن زمان پیش از کلاس(در منزل) زمان آموزش افزایش می یابد.
در روش های سنتی تدریس، آموزش برای همه با یک یا چند روش محدود و یکسان انجام می شود ولی در یادگیری به روش صالحین، معلم قدم به قدم با دانش آموز و بر اساس نیازهای او مسیر آموزش را طی می نماید.
معلم محوری یکی از ویژگی های ثابت روش های سنتی آموزش است که در سخنرانی نمود پیدا می کند، ولی در یادگیری به روش صالحین، دانش آموزان محور آموزش هستند و معلم با همه افراد ارتباطی مجزا و البته با کیفیت تر خواهد داشت.
امکانات رسانه ای باعث شده که در این روش دانش آموزان، هر زمان که به آموزش مجدد یا مرور مطالب نیازمند باشند (مانند ایام امتحانات) امکان مشاهده مجدد آن را را از طرف دبیر خود داشته باشند.
متاسفانه برخی از دانش آموزان با ویژگی های خاصی در دوره نوجوانی مانند خجالتی بودن، عدم تمرکز و … روبرو هستند. تا جایی که در زمان تدریس معلم در کلاس ممکن است بطور کامل با مفاهیم آموزشی ارتباط برقرار ننمایند. برای مثال برخی از دانش آموزان بارها اعتراف کرده اند که از ترس قضاوت های منفی دیگران، از پرسش از معلم و یا درخواست تکرار آموزش منصرف شده اند. در زمان مشاهده فیلم تدریس معلم، هیچ یک از این محدودیت ها وجود نداشته و دانش آموز می تواند هر بخش را چندباره و در سرعت های مختلف مشاهده نماید.
با تغییر سبک زندگی افراد، ساعات هوشیاری و آمادگی دانش آموزان برای بهره گیری از آموزش بسیار متفاوت شده و اغلب مشاهده می گردد که ساعات صبحگاهی بازدهی بسیار کمی برای یادگیری در برخی از افراد را یه همراه داشته باشد. در روش یادگیری به روش صالحین انتخاب بهترین شرایط آموزش (زمانی و مکانی) در منزل توسط هر فرد و بطور اختصاصی انجام میگردد.